بازی با لگوها

انواع بازی های ساختنی برای کودکان و تقویت مهارت ها

انواع بازی های ساختنی برای کودکان و تقویت مهارت ها - جاپاتوی

انواع بازی های ساختنی برای کودکان و تقویت مهارت ها

اسباب بازی های ساختنی چگونه به رشد جسمی و ذهنی کودکان کمک می کند؟

  • بازی ساخت و ساز واقعا می تواند به گسترش ایده ها و تخیل کودکان کمک کند.
  • بازی ساختنی زمانی اتفاق می افتد که کودکان از اسباب بازی ها، قطعات شل یا مواد برای ساختن یا خلق چیزی جدید استفاده می کنند.
  • ساخت و ساز موفق نیاز به مهارت های مختلفی مانند: برنامه ریزی، نقشه کشی، برش، مونتاژ، قالب گیری، انباشته کردن و آزمایش دارد.
  • اسباب بازی های ساختنی اغلب به شکل یادگیری عملی است که در آن کودکان سوالاتی را مطرح می کنند، ایده ها را آزمایش می کنند و تصمیم می گیرند.
  • هنگام آزمایش انواع مواد آموزشی، کودکان کشف و کشف می کنند.
  • قبل از اینکه کودکان شروع به ساختن کنند، طیف وسیعی از مواد را بررسی خواهند کرد تا بدانند چگونه به طور موثر از آنها استفاده کنند.
  • هنگامی که کودکان درگیر بازی های اکتشافی مانند همین اسباب بازی های ساختنی هستند از حواس خود برای تحقیق و کشف استفاده می کنند. اقدامات ساده مانند کوبیدن بلوک ها به هم یا انتقال آنها از یک مکان به مکان دیگر دائما تکرار خواهند شد. این مرحله به کودکان کمک می کند تا برای ساختنی که نیاز به حرکات هدفمندتری دارد، آماده شوند. کودکان یاد می گیرند که وسایل را دستکاری کنند تا به یک نتیجه دلخواه برسند و می توانند حس موفقیت زیادی را تجربه کنند.
  • انواع بازی های ساختنی به کودکان کمک می کند تا دنیا را درک کنند، مهارت های حل مسئله و اجتماعی را توسعه دهند و رشد حرکتی ظریف خود را بهبود بخشند.

برای خرید اسباب بازی های ساختنی برای کودکان خود در هر سنی به فروشگاه آنلاین جاپاتوی بزنید.

ما سعی کردهایم برای تمام سلیقه ها بهترین اسباب بازی های ساختنی پسرانه و دخترانه را فراهم کنیم..

در ادامه به بررسی 6 مهارتی که کودکان شما با بازی با انواع اسباب بازی های ساختنی، کسب می کنند؛ پرداخته شده است.
با ما همراه باشید.

انواع بازی های ساختنی برای کودکان و تقویت مهارت ها

 

بازی های ساختنی برای کودکان و تشویق کار مشارکتی

اغلب کودکان زمانی که درگیر انواع بازی های ساختنی چوبی و پلاستیکی می شوند به صورت جفت یا گروه های کوچک با هم کار می کنند. آنها یاد خواهند گرفت که به نوبت کاری را انجام دهند و با اعضای تیم خود همکاری کنند.

اقدامات ساده مانند عبور دادن قطعات صحیح مسیر قطار اسباب بازی به یکدیگر، به کودکان امکان می دهد با یکدیگر درگیر شوند و در رسیدن به یک هدف مشترک مشارکت کنند.

بازی‌های ساختنی در سال‌های اولیه متوقف نمی‌شود، بلکه کودکان در سال‌های بالاتر نیز به شکل‌های دیگر آن را انجام می‌دهند.

کودکان از طریق بازی ساختنی شروع به یادگیری واژگان جدید خواهند کرد. هنگامی که درگیر تعاملات اجتماعی می شوند، پیچیدگی واژگان افزایش می یابد و کودکان یاد می گیرند که چگونه به روش های مناسب پاسخ دهند.

قرار دادن وسایلی مثل دفتر، مداد و سایر لوازم تحریر در میان وسایل ساختنی به کودکان این امکان را می دهد تا ایده های خود را نقاشی کنند و بنویسند.

هنگامی که کودکان درگیر یادگیری فعال و لذت بخش هستند، از زبانی استفاده می کنند که با سناریوهای زندگی واقعی مرتبط است و مکالمات معنادار است.

بازی های ساختنی برای کودکان و آموزش حل مسائل

مهارت‌های حل مسئله در انواع بازی های ساختنی هنگامی که کودکان تعیین می‌کنند که کدام روش نتیجه دلخواه آن‌ها را تامین می کند و کدام نه، توسعه می‌یابند.

بچه‌ها شروع به تجسم انواع مدل‌هایی می‌کنند که می‌خواهند بسازند و یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از جعبه و مقوا یا هر وسیله دیگری چیزی که در ذهن خود دارند را بسازند.

همچنین، کودکان یاد می گیرند که فکر خود را به واقعیت تبدیل کنند، آن ها را آزمایش کنند و دوباره ارزیابی کنند. این مسئله انعطاف پذیری آن ها را توسعه می دهد و یاد خواهند گرفت که چگونه این مهارت ها را در سایر زمینه های زندگی خود به کار ببرند.

انواع بازی های ساختنی برای کودکان و خلاقیت

مزیت اصلی بازی ساختنی این است که به کودکان اجازه می دهد تا خلاقیت خود را توسعه دهند.

 

بازی های ساختنی برای کودکان و تجربه عملی مفاهیم ریاضی

مفاهیم مهم ریاضی در بازی ساختنی معرفی می شوند. کودکان شروع به استفاده از واژگان مرتبط با استدلال‌های فضایی مانند زیر، بالا، کنار، بعلاوه و … خواهند کرد.

 

دانش‌آموزان ممکن است شروع به اندازه‌گیری مدل‌های خود کنند و در مورد اینکه ساخت آنها چقدر بزرگ، طولانی و عریض است، صحبت ‌کنند.

درک اندازه می تواند در یک زمینه هدفمند اتفاق بیفتد. بازی ساختنی همچنین می‌تواند اشکال، مرتب‌سازی، تطبیق و طبقه‌بندی را به کودکان بیاموزد.

انواع بازی های ساختنی کودکان و تقویت مهارت های حرکتی

بچه ها هنگام ساختن قسمت های زیادی از بدن خود را حرکت می دهند. خزیدن، کشش، گرفتن و کشیدن به آنها کمک می کند تا عضلات در حال رشد خود را تمرین دهند.

استفاه از بازی هاس ساختنی چوبی و آجرهای پلاستیکی برای رشد مهارت‌های حرکتی ظریف کودکان مفید است، زیرا انگشتان با هم هماهنگ می‌شوند و به چنگال متصل می‌شوند. حرکت بلوک ها یا اضافه کردن به سازه ها مهارت و دقت را توسعه می دهد.

نقش مادر و پدر ها در بازی با فرزندان 

بزرگسالان نیز می توانند هنگام استفاده از بلوک ها و اسباب بازی های ساختنی به کودکان کمک کنند: به هم پیوستن اقلام به یکدیگر، آزمایش ایده ها، حل مسائل، توسعه تخیل یا اصلاح طرح.

اغلب این کار از طریق گفتگوی هدف دار با کودک انجام می‌شود که در آن بزرگسالان، گوش می‌دهند، سؤال می‌پرسند و پاسخ می‌دهند، به کودکان کمک می‌کنند تا ایده‌های خود را اجرا کنند.

همانطور که کودکان در بازی ساختنی پیشرفت می کنند، بزرگسالان می توانند کم کم آن ها را رها کنند.

دیدگاهتان را بنویسید